УТВЪРЖДАВАМ: ……………….
/Канелия Костова -
Директор на 171 ОУ „Стоил Попов”/
ГОДИШЕН ПЛАН
ЗА ДЕЙНОСТТА НА 171. ОСНОВНО УЧИЛИЩЕ „СТОИЛ ПОПОВ“
за учебната 2024/2025 година
//Планът е приет на заседание на Педагогическия съвет – Протокол №12/12.09.2024год. и е утвърден със заповед №РД-04/16.09.2024г. на директора на 171 ОУ „Стоил Попов“/
Анализ на дейността на училището през учебната 2023/2024 година.
- Национална програма „ ИКТ“ - одобрени средства за:
- електронен дневник – Школо;
- интернет свързаност;
- Национална програма „ Без свободен час“
- Национална програма „Заедно в изкуствата и спорта“
- Национална програма „Равен достъп до образование в условия на кризи”, дейност 2;
- Програма за развитие на физическото възпитание и спорта на СО, проект „По-здрави, по-силни, по-добри – заедно с природата“
- КОМУНИКАЦИОНЕН ПРОЦЕС И ПАРТНЬОРСКИ ВЗАИМООТНОШЕНИЯ
Комуникацията с родителите на учениците се осъществява ежедневно. Класните ръководители не пестят от времето си и са на разположение за съдействие, решаване на проблеми и подкрепа. Много рядко има нерешими от тях ситуации. В такъв случай те се отнасят към ръководството. В голямата си част родителската общност има доверие на учителите и институцията. Ученици в риск от отпадане, с проблемно поведение и зависимости няма. Проблемни ситуации, свързани с поведението на учениците се решават със съдействието на училищния психолог. Сформирани са ЕПЛР. Партнираме си с всички социални, културни и образователни институции (МОН, РУО, Социални служби, общински администрации, образователни институции, читалища) на професионално ниво при взаимопомощ и подкрепа. Комуникацията с родителите е в ел.среда (имейл - съобщения, ел. дневник, тел. разговори) и в личен план (родителски срещи, консултации с преподаватели, срещи с директора и др.).
Екипната работа и добрата комуникация са предпоставка за разрешаването на конфликтни ситуации. Важна е подкрепата на родителските общност - Обществен съвет, УН, родителски активи по паралелки.
- КАДРОВА ПОЛИТИКА И КВАЛИФИКАЦИОННА ДЕЙНОСТ
Организацията и провеждането на учебния процес се осъществява от 25 педагогически специалисти и 7 служители непедагогически персонал. Педагогическите специалисти са учители и старши учители.
II ПКС - 1 учител
IV ПКС – 13 учители
V ПКС – 6 учители
Без ПКС - 9 учители
Педагогическите специалисти се включват в различни форми за повишаване на квалификацията си – вътрешноинституционални и извънинституционални, групови и индивидуални, с квалификационни кредити и сертификати. През учебната 2023/2024г. се проведе вътрешноинституционална квалификация по следните теми: „Методичното обединение- споделяне и опит“, „Дигитална раница“, „Обучение БДП“, „Актуализация на професионално портфолио“, „СТЕМ“. Извънинституционални квалификации на тема „Дизайн мислене: новаторски подход за повишаване на мотивацията за учене и постиженията на учениците“ и „Тайм-мениджмънт. Организиране на работното и личното време“ с по два квалификационни кредита се проведоха на място в училището и в гр. Трявна от обучителна организация РААБЕ.
- УЧИЛИЩНИ И ИЗВЪНУЧИЛИЩНИ МЕРОПРИЯТИЯ
Общността на 171 ОУ „Стоил Попов“ организира, провежда, участва и популяризира разнообразни училищни и извънучилищни мероприятия. В изпълнение на ПДУ, Програмата за ГЗЕИО, партньорството с организации и институции се поддържат добрите традиции и се съхранява богатото минало на училището. В училището е създадена благоприятна среда за изява на учениците, за тяхното възпитание и правилно отношение към околния свят. Учебната 2023/2024г. бе наситена с:
- Тържества и отбелязване на събития:
- Тържествено откриване на учебната година с присъствие на гости и родители;
- Отбелязване на 1 ноември – Ден на будителите;
- Коледни тържества, запалване светлините на училищната и градската коледни елхи;
- Празник на училището;
- 19 февруари;
- 3-ти март - викторина;
- Тържествено завършване на учебната година – 30 май, 17 юни, 03 юли;
- Инициативи и мероприятия:
- Училище сред природата, еднодневни и двудневни екскурзии;
- Посещение на кинопрожекция за превенция на употребата на наркотици;
- Посещение в МГУ на Ден на отворените врати
- Кариерно ориентиране:
- Срещи с представители от професионалните гимназии
- Тематична родителска среща в седми клас
- Постижения и успехи на учениците:
- Медали за финалисти в състезанието „Стъпала на знаниета“
- Златни и сребърни медали за 10 ученици от начален етап от състезанията на СБНУ.
- Престижно представяне на учениците във всички спортове на УИ и на състезанието по хандбал на градски финали;
Ученически проекти „Клетка“, „Земна кора“,
- Популяризиране на дейността на 171 ОУ „Стоил Попов“ на:
- Училищен сайт;
- ФБ страница;
- Сайта на РУО, София-град;
- ФБ страница на район Нови Искър;
- Занимания по интереси и извънкласни дейности:
- 6 групи занимания по интереси с обхванати 72 ученици;
- 3 извънкласни дейности, организирани по Правилата на СО: АЕ от училища „Фарос“, „Карате“, „Народни танци“;
- УЧИЛИЩЕН ПЛАН-ПРИЕМ:
- Две паралелки в първи клас по 24 ученици;
- Две паралелки в пети клас.
- ПРИОБЩАВАЩО ОБРАЗОВАНИЕ:
- 19 ученици на допълнителна подкрепа, ресурсно подпомагане;
- ЕПЛР;
- Подкрепа, осъществявана от ресурсен учител, логопед, психолог
- РЕЗУЛТАТИ ОТ НВО И ГОДИШЕН УСПЕХ:
- На Национално външно оценяване четвъртокласниците от нашето училище постигнаха много добри резултати:
- Български език и литература
Явили се ученици: 47
Среден брой точки за 171 ОУ „Стоил Попов“: 83,41 т.
Средна оценка за 171 ОУ „Стоил Попов“: Отличен - 5,57
Среден брой точки за страната: 72,63 т.
Среден брой точки за град София: 81,99 т.
- Математика
Явили се ученици: 47
Среден брой точки за 171 ОУ „Стоил Попов“: 76,40 т.
Средна оценка за 171 ОУ „Стоил Попов“: Много добър - 5,14
Среден брой точки за страната: 70,53 т.
Среден брой точки за град София: 78,37 т.
Сравнителният анализ показва, че в сравнение с 2022/2023 учебна година резултатът по БЕЛ е по-висок с 3,58т., а по математика е със 7,35т. по-висок. Резултати на Национално външно оценяване VII кл.:
- Български език и литература
Явили се ученици: 24
Среден брой точки за 171 ОУ „Стоил Попов“: 63,06 т.
Среден брой точки за страната: 54,61 т.
Среден брой точки за град София: 65,16т.
- Математика
Явили се ученици: 24
Среден брой точки за 171 ОУ „Стоил Попов“: 46,66т.
Среден брой точки за страната: 42,94т.
Среден брой точки за град София: 64,73т.
Сравнителният анализ показва, че в сравнение с 2022/2023 учебна година резултатът по БЕЛ е по-нисък с 0,6т., по математика също има завишение с 13,73т. Средният брой точки е 54,86т. и е с 6,57т. по-висок от предходната учебна година.
- ИНТЕРАКТИВНИ УРОЦИ:
- Открит урок по БДП;
- МАТЕРИАЛНО-ТЕХНИЧЕСКА БАЗА:
- Училището разполага в сградния фонд с:
- 13 класни стаи;
- физкултурен салон;
- медицински кабинет;
- ресурсен кабинет;
- стая на психолога;
- стая на директора;
- учителска стая;
- стая на ЗАС;
- архивно помещение;
- училищен стол;
- База на открито:
- три спортни площадки – за футбол, волейбол и хандбал;
- детска фитнес площадка;
- две класни стаи на открито;
- кът за занимания по интереси;
- тревни площи;
- цветни алеи.
- ОСИГУРЯВАНЕ НА БЕЗОПАСНА СРЕДА НА ОБУЧЕНИЕ:
- Правилник за осигуряване на безопасни условия на възпитание, обучение и труд и План за обучение и действие при бедствия, аварии и катастрофи.
- Норми, правилници, наредби и предписания на РСПБЗН;
- План за противодействие на тероризма;
- Практическо проиграване на евакуационна ситуация;
- Провеждане на 5-минутка по безопасност в края на учебния ден;
- Спазване на правилата и разпоредбите за защита на личните данни;
- Работа в НЕИСПУО;
- Видеонаблюдение и охрана;
- Пропускателен режим;
- УПРАВЛЕНИЕ НА ИНСТИТУЦИЯТА СЪОБРАЗНО НОРМАТИВНИТЕ ДОКУМЕНТИ:
- Компетентно управление на бюджетните средства;
- Прозрачност и отчетност;
- СФУК;
- ССЕВ;
- Контролна дейност.
- КОНТРОЛ ВЪРХУ ДЕЙНОСТТА НА ИНСТИТУЦИЯТА:
- Проверка от РУО /експерт Събка Попова/ в часовете по БЕЛ в прогимназиален етап.
- СТЕМ СРЕДА:
- Одобрена Концепция за предоставяне на средства за изпълнение на инвестиции по Механизма за възстановяване и устойчивост BG-RRP-1.015 „Училищна СТЕМ среда“.
- Дейност 2 – 5 ВОСКС;
- Изграждане на СТЕМ среда в две класни стаи, работа по три направления „Природни науки“, „Математика и информатика“, „Зелени технологии и устойчиво развитие“;
РАЗДЕЛ I:
- Мисия на училището:
1. Провеждане на качествен образователен процес в съответствие с изискванията на ЗПУО, европейските образователни стандарти, както и всички поднормативни актове, касаещи образователната ситема.
2. Формиране на добре подготвени за житейска реализация млади хора, което изисква усвояване на знания в областта на модерните технологии за информация и комуникация, умения за социален диалог, професионални компетентности.
3. Усвояване и формиране на общочовешки и национални ценности, развитие на индивидуалността, подкрепа за преодоляване на дефицити и стимулиране на творческите заложби.
2. Визия на училището:
Утвърждаване на 171 ОУ. като училище с приоритетни дейности за формиране у учениците на ценности. Провеждане на качествен учебно-възпитателен процес с насока за изграждане на личности. Усъвършенстване на професионалните умения на педагогическия състав, обособяването му като екип от високоотговорни личности, които проявяват толерантност, загриженост и зачитане на човешкото достойнство и прилагат творчество и критично мислене в осъществяване на УВП.
3.Цели на училището:
- Повишаване качеството на обучение и осигуряване на условия за пълноценно развитие на подрастващите;
- Подобряване на резултатите от обучение по всички учебни дисциплини;
- Внедряване на компетентностния подход в образователния процес;
- Повишаване квалификацията на учителите за използване на нови технологии в образователния процес и съвременни методи на преподаване.
- Усъвършенстване на дигиталните умения на учениците и учителите;
- Изграждане на СТЕМ среда.
4.Задачи в дейността на училището:
- Подкрепа за личностното развитие на ученика;
- Осигуряване на безопасни условия на учене и работа;
- Повишаване качеството на обучението по различните дисциплини чрез включване на съвременни интерактивни методи и техники;
- Осигуряване на многообразие от дейности и възможности за избор на ученика;
- Привличане и приобщаване на родителската общност за активно участие в решаване на училищните проблеми;
- Задълбочаване на контактите с обществени организации и институции;
- Рразвиване на социалните компетентности на учениците и подобряване на уменията им за работата в екип.
- Развиване на умения за критично мислене, формиране на умения за решаване на проблемни ситуации, търсене и използване на информация от различни източници и разпознаване на фалшива информация.
РАЗДЕЛ II. ДЕЙНОСТИ В ИЗПЪЛНЕНИЕ НА НАЦИОНАЛНИ И РЕГИОНАЛНИ СТРАТЕГИИ И ПОЛИТИКИ
1. Осигуряване на нормални условия за провеждане на пълноценен и висококачествен УВП.
срок - постоянен
отг. - училищното ръководство
2. Кадрово осигуряване на цялостната училищна дейност.
срок - постоянен
отг. - директор
3.Обвързване на планирането с промените в законовата и нормативната уредба.
срок - постоянен
отг. - директор, ЗДУД, кл. ръководители, учители
4.Осигуряване присъствието на всички учители на септемврийските съвещания.
срок - м. септември
отг. - директор
5.Изготвяне на портфолио на учениците.
срок- постоянен
отг. - учителите
6.Провеждане на адекватна и ефективна квалификационната дейност.
срок - постоянен
отг.- ЗДУД, МО, Учители
7.Използване на мултимедийни устройства и интерактивно дъски в УВР.
срок - м.постоянен
отг. - учители
8.Целенасочена работа за създаване на мотивация у учениците за овладяване на нови знания чрез акцентирне на приложимостта на знанията.
срок- постоянен
отг. - учители
9.Учителската колегия да насърчава развитието на талантливи деца, както и да оказва помощ на ученици с по - сериозни образователни, личностни и адаптивни проблеми.
срок- постоянен
отг. - учители
РАЗДЕЛ III. СОЦИАЛИЗАЦИЯ И ГРАЖДАНСКО ОБРАЗОВАНИЕ
1.Обвързване на възпитателната с урочната дейност.
срок- постоянен
отг. - учители, педагогически съветник
2.Класните ръководители да изготвят плановете си за работа с класовете в ЧК, като се ръководят от указанията на МОН, интересите на учениците и общоучилищните възпитателни цели. В темите да се постави акцент върху:
- безопасност на движението по пътищата;
- превенция на детската престъпност по отношение на разпространението и употребата на наркотични вещества в районите на училищата, както и превенция на всички останали видове зависимости /за целта са предвидени:
.-уроци в ЧК по Националната програма „Работа на полицията в училищата“ за класовете от 4 до 10 - след предварително изготвени графици; изготвяне на анкети, посещения на изложби, свързани с темата за разпространението на наркотичните вещества сред малолетните и непълнолетните/ взаимопомощ в клас- да не проявяваме насилие
-за агресията у подрастващите; проблемът за тормоза от възрастните трафик на хора
- толерантност и уважение към различните;
- дискусии на тема „Всички имаме права“;
- култура и ценности ;
- кариерно ориентиране и консултиране на учениците
срок- постоянен
отг. - кл. ръководители
3.Плановете за училищни и национални празници да се изготвят своевременно и съобразно следните събития:
- 17.09 - Ден на София
- 22.09 - Ден на Независимостта на България
- 05.10 - Международен ден на учителя
- 01.11- Ден на будителите
- 26.11- ЧК на тема: Превенция от зависимости - европейски ден за борба с тютюнопушенето
- Ноември - Световен ден за възпоменание на жертвите от пътнотранспортни произшествия
- 23.12 - Коледа
- 18.02.- годишнина от гибелта на Левски
- Февруари (последна сряда) - Световен ден за борба с тормоза в Училище - Ден на розовата фланелка
- 3 Март - Национален празник, годишнина от Освобождението на България
- 23.03 - Международен ден на водата
- Март (последна седмица) - Ден на хумора и сатирата
- април -Априлско въстание
- Великденски празници ;
- 22 април - Международен ден на Земята
- 9 май - Ден на Европа –
- 9 май - Ден на ученическото самоуправление
- 24 Май
- май - Празник на буквите
- Ден на детето
- 05.06- Световен ден за опазване на околната среда
4.Да се спазват изискванията съглсно ЗПУО за информиране на родителите ( настойниците) за допуснати определен брой неизвинени отсъствия и уведомяването им за налагане на наказания.
срок- постоянен
отг. - КР, ПС
5.Да се търсят възможности за по-пълноценно уплътняване на свободното време чрез спортно-туристическа дейност, подготовка и участие в олимпиади, изяви в художествено-творческата област и др.
срок- постоянен
отг. - учителите
6.Да се разнообрази физкултурната дейност в извънкласните дейности с оглед подобряване здравословното състояние на учениците. За целта да се проведат следните спортни прояви:
- ученически игри на различни равнища и
- участие в училищен детски спортен празник “Искам да съм здрав”
- Участие в ученическите спортни турнири
- Зелено училище за учениците от I до VIII клас и екскурзии
срок - постоянен
отг.-преподаватели по
физкултура, кл. р-ли
-
- Да се организират тематични изложби от рисунки на учениците по случай патронния празник, Коледа, Цветница, Великден, 24 май, 1 юни.
срок – постоянен
, отг.преподавателите
-
- Подготовка и участие на учениците в регионални и национални конкурси и състезания.
отг. преподавателите
2. ДЕЙНОСТИ в изпълнение на специфични училищни цели и приоритети
|
|
|
избираеми и факултативни учебни часове |
|
|
|
|
1.1.5. Осъществяване на ефективен контрол на образователния процес от директора и заместник- директорите съобразно |
През учебната година |
Директор |
Протоколи от КД на директора, ЗДУД |
Не е необходимо |
|
1.1.6. Изготвяне на: график за провеждане на ЧК, консултиране на родители и ученици и за работа с документация и график на приемното време на учителите; график за провеждане на класни и контролни работи, допълнителна работа с учениците и консултации; седмичното разписание за първия/втория учебен срок. |
м. 09 м. 02 |
|
Училищни документи |
Не е необходимо |
|
1.1.7. Изпълнение на дейности и процедури по управление на качеството на образованието в училището. |
През учебната година |
Директор |
Самооценка |
Училищен бюджет |
|
1.2. Осъществяване на привлекателен и мотивиращ процес на училищно образование |
|||||
1.2.1. Използване на съвременни |
През |
Учители |
Резултати в края |
Училищен |
|
|
образователни технологии и форми на педагогическо взаимодействие за мотивиране на учениците и прилагане на усвоените знания в практиката. |
учебната година |
|
на учебната година |
бюджет |
1.2.2. Подкрепа на личностното развитие на учениците и превенция на обучителните трудности и ранно оценяване на риска - |
През учебната година |
Учители |
Резултати в края на учебната година |
Училищен бюджет |
|
1.2.3. Диагностициране на четивната техника на учениците в прогимназиален етап и провеждане на дейности за подобряването и - състезания, извънкласно четене, читателски дневник, проектна дейност. |
м. 09 |
Учители по БЕЛ |
Резултати в края на учебната година |
Училищен бюджет |
|
1.2.4. Анализ на резултатите от входно ниво и предприемане на мерки за преодоляване на констатираните пропуски . |
м. 10 |
Учители по предмети |
|
Не е необходимо |
|
1.3. Осъществяване на училищен и държавен план-прием |
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.3.1. Дейности по осъществяване на училищния план-прием. |
м. 12 |
Директор |
План-прием |
Не е необходимо |
|
2. Прилагане на училищни политики в подкрепа на гражданското, здравното, екологичното и интеркултурното образование |
2.1. Гражданско образование |
||||
2.1.1. Насоченост на обучението по всички предмети към формиране и усвояване на умения за разбиране и отговорно поведение в обществото; подпомагане процеса на личностно развитие и себепознание в контекста на взаимодействие с другите хора. |
През учебната година |
Учители |
Резултати в края на учебната година |
Училищен бюджет |
|
2.1.2. Целенасочена възпитателна работа по класове, съобразена с възрастта на учениците и особеностите в тяхното развитие и интереси, изготвяне на планове за ЧК, етичен кодекс на училището и паралелките. |
През учебната година |
Класни ръководители |
Училищни документи |
Не е необходимо |
|
|
|
|
|
|
|
откриване на новата учебна година, патронен празник на училището, ден на народните будители, коледни тържества, национален празник, ден на българската просвета и култура и на славянската писменост, ден на Ботев и на загиналите за освобождението на България, изпращане на випуск 2025 и др.
|
|
|
|
|
|
2.1.3. Провеждане на училищни дейности, свързани с исторически събития, обществено значими инициативи, отбелязване на празници: |
През учебната година |
Учители |
Резултати в края на учебната година |
Училищен бюджет |
|
|
2.2. Ученическо самоуправление |
||||
2.2.1. Повишаване ролята на съветите на класа и Училищния парламент при организиране и осъществяване дейността на училището. |
През учебната година |
Класни ръководители, педагогически съветник |
Дейности на УП |
Не е необходимо |
|
2.2.2. Участие на представители на ученическата общност при обсъждане на проблеми и вземане на управленски решения, както и при отчитане на резултатите от образователния процес. |
През учебната година |
Педагогически съветник |
Резултати в края на учебната година |
Не е необходимо |
|
2.3. Екологична култура и навици за здравословен начин на живот |
|
|
2.3.1. Изпълнение на дейности, свързани със здравно образование и занимания в часовете на класа, посветени на превенцията на тютюнопушенето, наркоманиите и злоупотребата с алкохол, активна спортна и туристическа дейност. |
През учебната година |
Учители |
Резултати в края на учебната година |
Училищен бюджет |
2.3.2. Инициативи и мероприятия, имащи за цел формирането на навици за здравословен начин на |
През учебната година |
|
Резултати в края на учебната година |
Училищен бюджет |
|
2.3.3. Обучения: по безопасност на движението; за действия при бедствия, аварии, катастрофи и пожари; поведение при кризи и екстремни ситуации. |
През учебната година |
Класни ръководители |
Резултати в края на учебната година |
Училищен бюджет |
|
2.3.4. Изпълнение на училищни проекти за подпомагане на физическото възпитание и спорта. |
През учебната година |
Учители |
Резултати в края на учебната година |
Целеви средства |
|
2.4. Превенция на агресията и негативните прояви сред учениците |
|
|
2.4.1. Разработване и изпълнение на програма за превенция на агресията и негативните прояви сред учениците. |
През учебната година |
Учители |
Резултати в края на учебната година |
Училищен бюджет |
2.4.2. Подобряване на уменията на работещите в училището за адекватна реакция при предотвратяване на случаи на агресия и насилие в училищна среда. |
През учебната година |
Учители |
Резултати в края на учебната година |
Училищен бюджет |
|
2.5. Подкрепа на личностното развитие на учениците |
|||||
|
2.5.1. Сформиране на екипи подкрепа за личностно развитие на учениците. Осигуряване изпълнението на изготвените планове за подкрепа. |
През учебната година |
Координатор, педагогически съветник, участници в екипите |
Резултати в края на учебната година |
Училищен бюджет |
2.5.2. Откриване и проследяване на развитието на ученици с изявени дарби. |
През учебната година |
Учители, педагогически съветник |
Резултати в края на учебната година |
Не е необходимо |
|
|
|
|
|
|
|
3. Училището - желано място за обучение, изява и подкрепа за личностното развитие на учениците. |
3.1. Извънкласни и извънучилищни форми |
||||
3.1.1. Организиране на учениците в извънкласни и форми, стимулиращи техните интереси, таланти и творчески способности |
През учебната година |
Учители |
Резултати в края на учебната година |
Не е необходимо |
|
3.1.2. Участие на ученици и ученически отбори в състезания, конкурси, олимпиади. |
През учебната година |
Учители |
Резултати в края на учебната година |
Училищен бюджет |
|
3.1.3. Участие на учениците в организацията и провеждането на училищни празници и активности. |
През учебната година |
Учители |
Резултати в края на учебната година |
Училищен бюджет |
|
3.2. Създаване и поддържане на благоприятна среда за обучение и развитие |
|||||
3.2.1. Осигуряване на здравословни и безопасни условия на обучение и труд, подходящо интериорно оформление на учебните помещения. |
През учебната година |
Директор |
Резултати в края на учебната година |
Училищен бюджет |
|
|
3.2.2. Поддържане на благоприятна и толерантна атмосфера на общуване, доверие и взаимопомощ. |
През учебната година |
Учители |
Резултати в края на учебната година |
Не е необходимо |
3.2.3. Модернизиране на базата по проектите (предстои STEM |
През учебната година |
Директор |
Изпълнение на проекта |
Бюджет на проекта |
|
3.2.3. Поддръжка на системата за постоянно видеонаблюдение и спазване на пропопускателния режим. |
През учебната година |
Директор |
Брой камери |
Училищен бюджет |
|
3.2.4. Осигуряване на ресурси за е- обучение, използване на електронни образователни ресурси. |
През учебната година |
Учители |
Резултати в края на учебната година |
Училищен бюджет |
|
|
3.2.5. Участие в НП „Осигуряване на съвременна образователна среда“. |
През учебната година |
Директор |
Резултати в края на учебната година |
Бюджет на НП |
4. Повишаване на професионалната компетентност и квалификация на педагогическите специалисти |
4.1. Квалификация на педагогическите специалисти |
||||
4.1.1. Изготвяне на портфолио и личен план за развитие, в съответствие с професионалния профил на педагогическите специалисти като съвкупност от знания, умения и отношения |
постоянен |
Учители |
Портфолио, планове |
Училищен бюджет |
|
|
съгласно Наредба № 15 от 22.07.2019 г. за статута и професионалното развитие на учителите, директорите и другите педагогически специалисти. |
|
|
|
|
4.1.2. Осигуряване на условия и възможности за подобряване на компетентностите на педагогическите специалисти за ефективно изпълнение на изискванията на изпълняваната работа и за кариерно развитие чрез квалификационна дейност. |
През учебната година |
Учители |
Резултати в края на учебната година, участия в квалификационн и форми, кредити |
Училищен бюджет |
|
4.1.3. Мотивиране на учителите за придобиване на по-висока ПКС, като едно от основанията за по- бързо кариерно развитие. |
През учебната година |
Учители |
Резултати в края на учебната година |
Не е необходимо |
|
5. Взаимодействия с родители, институции и структури, работещи в областта на образованието и младежките политики |
5.1. Взаимодействие с родителите |
||||
5.1.1.Дейност на обществения съвет и УН |
През учебната година |
Директор |
|
Училищен бюджет |
|
5.1.2. Усъвършенстване на системата от взаимовръзки и обратна информация в релацията „училище-семейство“: укрепване на положителното отношение към училището като институция от страна на ученици и родители и проява на съпричастност към училищния живот; установяване на система от форми |
През учебната година |
Учители |
Резултати в края на учебната година |
Училищен бюджет |
|
|
и средства за сътрудничество и взаимодействие с родителите: родителски и индивидуални срещи, индивидуални консултации, обучения и др. |
|
|
|
|
5.1.3. Информиране на родителите и стимулиране на родителската активност за основните нормативни и училищни документи, по повод информация за резултатите от учебната дейност, консултиране по проблеми, решаване на конфликти и налагане на санкции и др. |
През учебната година |
Учители |
Резултати в края на учебната година |
Училищен бюджет |
|
5.2. Взаимодействие с институции |
|||||
5.2.1. Популяризиране дейността |
През |
Учители |
Резултати в края |
Училищен |
|
|
на училището на общински, областни, и национални форуми и в медийното пространство. |
учебната година |
|
на учебната година |
бюджет |
5.2.2. Реализиране на съвместни проекти с партниращи организации (напр. читалище, исторически музей, библиотека и т.н.), с дейци на науката, културата, изкуството и спорта и др. |
През учебната година |
Учители |
Резултати в края на учебната година |
Не е необходимо |
|
5.3. Присъствие на училището в общественото пространство |
|||||
5.3.1. Участие на учители и ученици в общински празници, състезания, форуми и др. |
През учебната година |
Учители |
Резултати в края на учебната година |
Училищен бюджет |
|
5.3.2. Поддържане и своевременно обновяване сайта на училището с актуална информация за нормативната база, организацията на дейността, изявите в различни направления на училищния живот и др. |
През учебната година |
Директор |
Сайт на училището |
Училищен бюджет |
|
5.3.3. Издигане авторитета на училището чрез информация в местните печатни и електронни медии. |
През учебната година |
Директор |
Медийно отразяване |
Училищен бюджет |
|
- КВАЛИФИКАЦИОННА ДЕЙНОСТ
|
|
|
провеждане |
|
бележки |
|
м. октомври |
|
|
|
м. декември |
Предложение за училищен и държавен план-прием. |
|
|
м.януари |
Тематичен ПС „Класният ръководител - фактор за успешно взаимодействие между училището и семейството“. |
|
|
м. февруари |
Отчет за резултатите от образователния процес и КДД през първия учебен срок и приемане на мерки между учителите с цел подобряване на образователните резултати. |
|
|
м. март |
Тематичен ПС на тема „Критерии, показатели и инструменти за самооценяване на качеството на предоставяното образование“. |
|
|
м. април |
Разглеждане на предложения за награждаване на учители и ученици. |
|
|
м. май |
Предложение за разкриване на занимания по интереси и определяне на спортните дейности за уч. 2023/2024 г. |
|
|
м. юни |
Отчет за дейността на училището през учебната година, изпълнението на приетите мерки, плановете и програмите. |
|
|
м. септември |
1. Приемане на: актуализация на Стратегия за развитие на училището за периода 2020-2024 г.; правилник за дейността на училището; училищни учебни планове; форми на обучение; годишен план за дейността на училището през уч. 2022/2023 година; мерки за повишаване качеството на образованието; програма за превенция на ранното напускане на училище; програма за предоставяне на равни възможности и за приобщаване на децата и учениците от уязвими групи. |
|
|
VII. НЕОБХОДИМИ ВЗАИМОДЕЙСТВИЯ във връзка с изпълнението на годишния план и реализиране на цялостната училищна политика
Взаимодействия с институции и структури, работещи в областта на образованието и младежките политики: МОН, РУО, областна и общинска администрация, МКБПОМН, МВР, ОЗД към ДСД, ДАЗД и др.
Взаимодействия с родители.
Взаимодействия с институции и структури с обществено значение (РБ, РИМ, читалище, спортни клубове и др), сдружения и НПО и др.
- Обща родителска среща.
срок – м.септември
- Тематична родителска среща с консултации за текущ успех и поведение. Текущи проблеми.
срок -м.ноември, м.март
- Среща с родителите на VII - запознаване с правилата за прием в осми клас.
срок – м.май
- Среща с родителите на бъдещите първокласници
срок -м.юни
отг. - учители нач.етап
- Извънредни - при необходимост
При необходимост да се провеждат извънредни родителски срещи с отделни паралелки или класове.
Индивидуални срещи на родители с учители - по график за консултации, в зависимост от работното време на учителите, утвърден от ПС.