Годишен план за дейността

 

 

171 ОУ „Стоил Попов”

 гр. Нови Искър, ул. “Светлина” № 26

E-mail: ou171@abv.bg, (  991 75 54

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                             УТВЪРЖДАВАМ: ……………….

                                                                                            /Канелия Костова -

                                                                                                                                         Директор на 171 ОУ „Стоил Попов”/

 

                                                                                                                           ГОДИШЕН ПЛАН

ЗА ДЕЙНОСТТА НА 171. ОСНОВНО УЧИЛИЩЕ „СТОИЛ ПОПОВ“

за учебната 2024/2025 година

//Планът е приет на заседание на Педагогическия съвет – Протокол №12/12.09.2024год. и е утвърден със заповед №РД-04/16.09.2024г. на директора на 171 ОУ „Стоил Попов“/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Анализ на дейността на училището през учебната 2023/2024 година.

  1. УЧАСТИЕ НА 171 ОУ „СТОИЛ ПОПОВ“ В ПРОЕКТИ И ПРОГРАМИ:
  1. Национална програма „ ИКТ“ - одобрени средства за:
  • електронен дневник – Школо;
  • интернет свързаност;
  1. Национална програма „ Без свободен час“
  2. Национална програма „Заедно в изкуствата и спорта“
  3. Национална програма „Равен достъп до образование в условия на кризи”, дейност 2;
  4. Програма за развитие на физическото възпитание и спорта на СО, проект „По-здрави, по-силни, по-добри – заедно с природата“

 

  1. КОМУНИКАЦИОНЕН ПРОЦЕС И ПАРТНЬОРСКИ ВЗАИМООТНОШЕНИЯ

Комуникацията с родителите на учениците се осъществява ежедневно. Класните ръководители не пестят от времето си и са на разположение за съдействие, решаване на проблеми и подкрепа. Много рядко има нерешими от тях ситуации. В такъв случай те се отнасят към ръководството. В голямата си част родителската общност има доверие на учителите и институцията. Ученици в риск от отпадане, с проблемно поведение и зависимости няма. Проблемни ситуации, свързани с поведението на учениците  се решават със съдействието на училищния психолог. Сформирани са ЕПЛР. Партнираме си с всички социални, културни и образователни институции (МОН, РУО, Социални служби, общински администрации, образователни институции, читалища) на професионално ниво при взаимопомощ и подкрепа. Комуникацията с родителите е в ел.среда (имейл - съобщения, ел. дневник, тел. разговори) и в личен план (родителски срещи, консултации с преподаватели, срещи с директора и др.).

 Екипната работа и добрата комуникация са предпоставка за разрешаването на конфликтни ситуации. Важна е подкрепата на родителските общност - Обществен съвет, УН, родителски активи по паралелки.

 

  1. КАДРОВА ПОЛИТИКА И КВАЛИФИКАЦИОННА ДЕЙНОСТ

Организацията и провеждането на учебния процес се осъществява от 25 педагогически специалисти и 7 служители непедагогически персонал. Педагогическите специалисти са учители и старши учители.

                   II ПКС - 1 учител

                   IV ПКС – 13 учители

                   V ПКС – 6 учители

       Без ПКС - 9 учители

Педагогическите специалисти се включват в различни форми за повишаване на квалификацията си – вътрешноинституционални и извънинституционални, групови и индивидуални, с квалификационни кредити и сертификати. През учебната 2023/2024г. се проведе вътрешноинституционална квалификация по следните теми: „Методичното обединение- споделяне и опит“, „Дигитална раница“, „Обучение БДП“, „Актуализация на професионално портфолио“, „СТЕМ“. Извънинституционални квалификации на тема „Дизайн мислене: новаторски подход за повишаване на мотивацията за учене и постиженията на учениците“ и „Тайм-мениджмънт. Организиране на работното и личното време“ с по два квалификационни кредита се проведоха на място в училището и в гр. Трявна от обучителна организация РААБЕ. 

 

  1. УЧИЛИЩНИ И ИЗВЪНУЧИЛИЩНИ МЕРОПРИЯТИЯ

Общността на 171 ОУ „Стоил Попов“ организира, провежда, участва и популяризира  разнообразни училищни и извънучилищни мероприятия. В изпълнение на ПДУ, Програмата за ГЗЕИО, партньорството с организации и институции се поддържат добрите традиции и се съхранява богатото минало на училището.  В училището е създадена благоприятна среда за изява на учениците, за тяхното възпитание и правилно отношение към околния свят. Учебната 2023/2024г. бе наситена с:

  1. Тържества и отбелязване на събития:
  • Тържествено откриване на учебната година с присъствие на гости и родители;
  • Отбелязване на 1 ноември – Ден на будителите;
  • Коледни тържества, запалване светлините на училищната и градската коледни елхи;
  • Празник на училището;
  • 19 февруари;
  • 3-ти март - викторина;
  • Тържествено завършване на учебната година – 30 май, 17 юни, 03 юли;
  1. Инициативи и мероприятия:
  • Училище сред природата, еднодневни и двудневни екскурзии;
  • Посещение на кинопрожекция за превенция на употребата на наркотици;
  • Посещение в МГУ на Ден на отворените врати
  1. Кариерно ориентиране:
  •       Срещи с представители от професионалните гимназии
  • Тематична родителска среща в седми клас
  1. Постижения и успехи на учениците:
  • Медали за финалисти в състезанието „Стъпала на знаниета“
  • Златни и сребърни медали за 10 ученици от начален етап от състезанията на СБНУ.
  • Престижно представяне на учениците във всички спортове на УИ и на състезанието по хандбал на градски финали;

Ученически проекти „Клетка“, „Земна кора“,

  1. Популяризиране на дейността на 171 ОУ „Стоил Попов“ на:
  • Училищен сайт;
  • ФБ страница;
  • Сайта на РУО, София-град;
  • ФБ страница на район Нови Искър;
  1. Занимания по интереси и извънкласни дейности:
  • 6 групи занимания по интереси с обхванати 72 ученици;
  • 3 извънкласни дейности, организирани по Правилата на СО: АЕ от училища „Фарос“, „Карате“, „Народни танци“;

 

  1. УЧИЛИЩЕН ПЛАН-ПРИЕМ:
  1. Две паралелки в първи клас по 24 ученици;
  2. Две паралелки в пети клас.

 

  1. ПРИОБЩАВАЩО ОБРАЗОВАНИЕ:
  1. 19 ученици на допълнителна подкрепа, ресурсно подпомагане;
  2. ЕПЛР;
  3. Подкрепа, осъществявана от ресурсен учител, логопед, психолог

 

  1. РЕЗУЛТАТИ ОТ НВО И ГОДИШЕН УСПЕХ:
  1. На Национално външно оценяване четвъртокласниците от нашето училище постигнаха много добри резултати:
  • Български език и литература

Явили се ученици: 47

Среден брой точки за 171 ОУ „Стоил Попов“: 83,41 т.

Средна оценка за 171 ОУ „Стоил Попов“: Отличен - 5,57

Среден брой точки за страната: 72,63 т.

Среден брой точки за град София: 81,99 т.

  • Математика

Явили се ученици: 47

Среден брой точки за 171 ОУ „Стоил Попов“: 76,40 т.

Средна оценка за 171 ОУ „Стоил Попов“: Много добър - 5,14

Среден брой точки за страната: 70,53 т.

Среден брой точки за град София: 78,37 т.

              Сравнителният анализ показва, че в сравнение с 2022/2023 учебна година резултатът по БЕЛ е по-висок с 3,58т., а по математика е със 7,35т. по-висок. Резултати на Национално външно оценяване VII кл.:

  • Български език и литература

Явили се ученици: 24

Среден брой точки за 171 ОУ „Стоил Попов“: 63,06 т.

Среден брой точки за страната: 54,61 т.

Среден брой точки за град София: 65,16т.

  • Математика

Явили се ученици: 24

Среден брой точки за 171 ОУ „Стоил Попов“: 46,66т.

Среден брой точки за страната: 42,94т.

Среден брой точки за град София: 64,73т.

              Сравнителният анализ показва, че в сравнение с 2022/2023 учебна година резултатът по БЕЛ е по-нисък с 0,6т., по математика също има завишение с 13,73т. Средният брой точки е 54,86т. и е с 6,57т. по-висок от предходната учебна година.

 

  1. ИНТЕРАКТИВНИ УРОЦИ:
  1. Открит урок по БДП;
  1. МАТЕРИАЛНО-ТЕХНИЧЕСКА БАЗА:
  1. Училището разполага в сградния фонд с:
  • 13 класни стаи;
  • физкултурен салон;
  • медицински кабинет;
  • ресурсен кабинет;
  • стая на психолога;
  • стая на директора;
  • учителска стая;
  • стая на ЗАС;
  • архивно помещение;
  • училищен стол;
  1. База на открито:
  • три спортни площадки – за футбол, волейбол и хандбал;
  • детска фитнес площадка;
  • две класни стаи на открито;
  • кът за занимания по интереси;
  • тревни площи;
  • цветни алеи.

 

  1. ОСИГУРЯВАНЕ НА БЕЗОПАСНА СРЕДА НА ОБУЧЕНИЕ:
  1. Правилник за осигуряване на безопасни условия на възпитание, обучение и труд и План за обучение и действие при бедствия, аварии и катастрофи.
  2. Норми, правилници, наредби и предписания на РСПБЗН;
  3. План за противодействие на тероризма;
  4. Практическо проиграване на евакуационна ситуация;
  5. Провеждане на 5-минутка по безопасност в края на учебния ден;
  6. Спазване на правилата и разпоредбите за защита на личните данни;
  7. Работа в НЕИСПУО;
  8. Видеонаблюдение и охрана;
  9. Пропускателен режим;

 

  1. УПРАВЛЕНИЕ НА ИНСТИТУЦИЯТА СЪОБРАЗНО НОРМАТИВНИТЕ ДОКУМЕНТИ:
  1. Компетентно управление на бюджетните средства;
  2. Прозрачност и отчетност;
  3. СФУК;
  4. ССЕВ;
  5. Контролна дейност.

 

  1. КОНТРОЛ ВЪРХУ ДЕЙНОСТТА НА ИНСТИТУЦИЯТА:
  1. Проверка от РУО /експерт Събка Попова/ в часовете по БЕЛ в прогимназиален етап.
  1. СТЕМ СРЕДА:
  1. Одобрена Концепция за предоставяне на средства за изпълнение на инвестиции по Механизма за възстановяване и устойчивост BG-RRP-1.015 „Училищна СТЕМ среда“.
  2. Дейност 2 – 5 ВОСКС;
  3. Изграждане на СТЕМ среда в две класни стаи, работа по три направления „Природни науки“, „Математика и информатика“, „Зелени технологии и устойчиво развитие“;

 

РАЗДЕЛ  I:

  1. Мисия на училището:

1. Провеждане на качествен образователен процес в съответствие с изискванията на ЗПУО, европейските образователни стандарти, както и всички поднормативни актове, касаещи образователната ситема.

            2. Формиране на добре подготвени за житейска реализация млади хора, което изисква усвояване на знания в областта на модерните технологии за информация и комуникация, умения за социален диалог, професионални компетентности.

3. Усвояване и формиране на общочовешки и национални ценности, развитие на индивидуалността, подкрепа за преодоляване на дефицити и стимулиране на творческите заложби.

2. Визия на училището:

Утвърждаване на 171 ОУ. като училище с приоритетни дейности за формиране у учениците на ценности.  Провеждане на качествен учебно-възпитателен процес с насока за изграждане на личности. Усъвършенстване на професионалните умения на педагогическия състав, обособяването му като екип от високоотговорни личности, които проявяват толерантност, загриженост и зачитане на човешкото достойнство и прилагат творчество и критично мислене в осъществяване на УВП.

3.Цели на училището:

  • Повишаване качеството на обучение и осигуряване на условия за пълноценно развитие на подрастващите;
  • Подобряване на резултатите от обучение по всички учебни дисциплини;
  • Внедряване на компетентностния подход в образователния процес;
  • Повишаване квалификацията на учителите за използване на нови технологии в образователния процес и съвременни методи на преподаване.
  • Усъвършенстване на дигиталните умения на учениците и учителите;
  • Изграждане на СТЕМ среда.

4.Задачи в дейността на училището:

  • Подкрепа за личностното развитие на ученика;
  • Осигуряване на безопасни условия на учене и работа;
  • Повишаване качеството на обучението по различните дисциплини чрез включване на съвременни интерактивни методи и техники;
  • Осигуряване на многообразие от дейности и възможности за избор на ученика;
  • Привличане и приобщаване на родителската общност за активно участие в решаване на училищните проблеми;
  • Задълбочаване на контактите с обществени организации и институции;
  • Рразвиване на социалните компетентности на учениците и подобряване на уменията им за работата в екип.
  • Развиване на умения за критично мислене, формиране на умения за решаване на проблемни ситуации, търсене и използване на информация от различни източници и разпознаване на фалшива информация.

 

 

РАЗДЕЛ II. ДЕЙНОСТИ В ИЗПЪЛНЕНИЕ НА НАЦИОНАЛНИ И РЕГИОНАЛНИ СТРАТЕГИИ И ПОЛИТИКИ

1. Осигуряване на нормални условия за провеждане на пълноценен и висококачествен УВП.

                     срок - постоянен

                     отг. - училищното ръководство

2. Кадрово осигуряване на цялостната училищна дейност.

                   срок - постоянен

                    отг. - директор

3.Обвързване на планирането с промените в законовата и нормативната уредба.

срок - постоянен

отг. - директор, ЗДУД, кл. ръководители, учители

4.Осигуряване присъствието на всички учители на септемврийските съвещания.

срок - м. септември

отг. - директор

5.Изготвяне на портфолио на учениците.

             срок- постоянен

отг. - учителите

6.Провеждане на адекватна и ефективна квалификационната дейност.

срок - постоянен

отг.- ЗДУД, МО, Учители

7.Използване на мултимедийни устройства и интерактивно дъски в УВР.

срок - м.постоянен

отг. - учители

8.Целенасочена работа за създаване на мотивация у учениците за овладяване на нови знания чрез акцентирне на приложимостта на знанията.

срок- постоянен                     

отг. - учители

9.Учителската колегия да насърчава развитието на талантливи деца, както и да оказва помощ на ученици с по - сериозни образователни, личностни и адаптивни проблеми.

срок- постоянен            

                                                                                               отг. - учители

РАЗДЕЛ III. СОЦИАЛИЗАЦИЯ И ГРАЖДАНСКО ОБРАЗОВАНИЕ

1.Обвързване на възпитателната с урочната дейност.

срок- постоянен

             отг. - учители, педагогически съветник

2.Класните ръководители да изготвят плановете си за работа с класовете в ЧК, като се ръководят от указанията на МОН, интересите на учениците и общоучилищните възпитателни цели. В темите да се постави акцент върху:

- безопасност на движението по пътищата;

- превенция на детската престъпност по отношение на разпространението и употребата на наркотични вещества в районите на училищата, както и превенция на всички останали видове зависимости /за целта са предвидени:

.-уроци в ЧК по Националната програма „Работа на полицията в училищата“ за класовете от 4 до 10 - след предварително изготвени графици; изготвяне на анкети, посещения на изложби, свързани с темата за разпространението на наркотичните вещества сред малолетните и непълнолетните/ взаимопомощ в клас- да не проявяваме насилие

-за агресията у подрастващите; проблемът за тормоза от възрастните трафик на хора

- толерантност и уважение към различните;

- дискусии на тема „Всички имаме права“;

- култура и ценности ;

- кариерно ориентиране и консултиране на учениците

                                                                                               срок- постоянен

                                                                                                отг. - кл. ръководители

3.Плановете за училищни и национални празници да се изготвят своевременно и съобразно следните събития:

  • 17.09 - Ден на София
  • 22.09 - Ден на Независимостта на България
  • 05.10 - Международен ден на учителя
  • 01.11- Ден на будителите
  • 26.11- ЧК на тема: Превенция от зависимости - европейски ден за борба с тютюнопушенето
  • Ноември - Световен ден за възпоменание на жертвите от пътнотранспортни произшествия
  • 23.12 - Коледа
  • 18.02.- годишнина от гибелта на Левски
  • Февруари (последна сряда) - Световен ден за борба с тормоза в Училище - Ден на розовата фланелка
  • 3 Март - Национален празник, годишнина от Освобождението на България
  • 23.03 - Международен ден на водата
  • Март (последна седмица) - Ден на хумора и сатирата
  • април -Априлско въстание
  • Великденски празници ;
  • 22 април - Международен ден на Земята
  • 9 май - Ден на Европа –
  • 9 май - Ден на ученическото самоуправление
  • 24 Май
  • май - Празник на буквите
  • Ден на детето
  • 05.06- Световен ден за опазване на околната среда

 

4.Да се спазват изискванията съглсно ЗПУО за информиране на родителите ( настойниците) за допуснати определен брой неизвинени отсъствия и уведомяването им за налагане на наказания.

срок- постоянен
отг. - КР, ПС

5.Да се търсят възможности за по-пълноценно уплътняване на свободното време чрез спортно-туристическа дейност, подготовка и участие в олимпиади, изяви в художествено-творческата област и др.

                                   срок- постоянен

                                                                                  отг. - учителите

6.Да се разнообрази физкултурната дейност в извънкласните дейности с оглед подобряване здравословното състояние на учениците. За целта да се проведат следните спортни прояви:

  • ученически игри на различни равнища и
  • участие в училищен детски спортен празник “Искам да съм здрав”
  • Участие в ученическите спортни турнири
  • Зелено училище за учениците от I до VIII клас и екскурзии

срок - постоянен

отг.-преподаватели по

физкултура, кл. р-ли

    1. Да се организират тематични изложби от рисунки на учениците по случай патронния празник, Коледа, Цветница, Великден, 24 май, 1 юни.

                                                                                     срок – постоянен

,                                                                                    отг.преподавателите

    1. Подготовка и участие на учениците в регионални и национални конкурси и състезания.

отг. преподавателите

2. ДЕЙНОСТИ в изпълнение на специфични училищни цели и приоритети

ОПЕРАТИВНА ЦЕЛ

ДЕЙНОСТИ

СРОК

ОТГОВОРНИ

ЛИЦА

ИНДИКАТОРИ

ФИНАНСИ

РАНЕ

1

2

3

4

5

6

1. Поддържане на високо качество и ефективност в процеса на училищното образование

1.1. Планиране, организация и контрол на дейността на училището

1.1.1. Изготвяне и актуализация на основните училищни документи в съответствие със ЗПУО и ДОС: стратегия за развитие на училището, годишен план, ПДУ, ПВТР, ПБУВОТ, етичен кодекс и

др.

м. 09

Директор и работна група

Училищни

документи

Не е

необходимо

1.1.2. Определяне състава на постоянните училищни комисии за планиране и организация на основните направления в дейността на училището.

м. 09

Директор

Планове

Не е

необходимо

1.1.3. Актуализиране на училищната програма за часовете, които не се водят от учители специалисти, по време на заместване на отсъстващия учител.

м. 10

Директор

Училищна

програма,

осигурено

заместване

Не е

необходимо

1.1.4. Изготвяне и заверка на, планове за ЧК, програми за

м. 09

Учители

Директор

Училищни

документи

Не е

необходимо

 

 

 

 

 

избираеми и факултативни учебни часове

 

 

 

 

1.1.5. Осъществяване на ефективен контрол на образователния процес от директора и заместник- директорите съобразно

През

учебната

година

Директор

Протоколи от КД на директора, ЗДУД

Не е

необходимо

1.1.6. Изготвяне на: график за провеждане на ЧК, консултиране на родители и ученици и за работа с документация и график на приемното време на учителите; график за провеждане на класни и контролни работи, допълнителна работа с учениците и консултации; седмичното разписание за първия/втория учебен срок.

м. 09

м. 02

 

Училищни

документи

Не е

необходимо

1.1.7. Изпълнение на дейности и процедури по управление на качеството на образованието в училището.

През

учебната

година

Директор

Самооценка

Училищен

бюджет

1.2. Осъществяване на привлекателен и мотивиращ процес на училищно образование

1.2.1. Използване на съвременни

През

Учители

Резултати в края

Училищен

 

 

 

 

образователни технологии и форми на педагогическо взаимодействие за мотивиране на учениците и прилагане на усвоените знания в практиката.

учебната

година

 

на учебната година

бюджет

1.2.2. Подкрепа на личностното развитие на учениците и превенция на обучителните трудности и ранно оценяване на риска -

През

учебната

година

Учители

Резултати в края на учебната година

Училищен

бюджет

1.2.3. Диагностициране на четивната техника на учениците в прогимназиален етап и провеждане на дейности за подобряването и - състезания, извънкласно четене, читателски дневник, проектна дейност.

м. 09

Учители по БЕЛ

Резултати в края на учебната година

Училищен

бюджет

1.2.4. Анализ на резултатите от входно ниво и предприемане на мерки за преодоляване на констатираните пропуски .

м. 10

Учители по предмети

 

Не е

необходимо

1.3. Осъществяване на училищен и държавен план-прием

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.3.1. Дейности по осъществяване на училищния план-прием.

м. 12

Директор

План-прием

Не е

необходимо

2. Прилагане на училищни политики в подкрепа на гражданското, здравното,

екологичното и

интеркултурното

образование

2.1. Гражданско образование

2.1.1. Насоченост на обучението по всички предмети към формиране и усвояване на умения за разбиране и отговорно поведение в обществото; подпомагане процеса на личностно развитие и себепознание в контекста на взаимодействие с другите хора.

През

учебната

година

Учители

Резултати в края на учебната година

Училищен

бюджет

2.1.2. Целенасочена възпитателна работа по класове, съобразена с възрастта на учениците и особеностите в тяхното развитие и интереси, изготвяне на планове за ЧК, етичен кодекс на училището и паралелките.

През

учебната

година

Класни

ръководители

Училищни

документи

Не е

необходимо

 

 

 

 

 

 

 

 

[21О"П-НИ1] 

откриване на новата учебна година, патронен празник на училището, ден на народните будители, коледни тържества, национален празник, ден на българската просвета и култура и на славянската писменост, ден на Ботев и на загиналите за освобождението на България, изпращане на випуск 2025 и др.

 

 

 

 

 

 

 

2.1.3. Провеждане на училищни дейности, свързани с исторически събития, обществено значими инициативи, отбелязване на празници:

През

учебната

година

Учители

Резултати в края на учебната година

Училищен

бюджет

 

2.2. Ученическо самоуправление

2.2.1. Повишаване ролята на съветите на класа и Училищния парламент при организиране и осъществяване дейността на училището.

През

учебната

година

Класни

ръководители,

педагогически

съветник

Дейности на УП

Не е

необходимо

2.2.2. Участие на представители на ученическата общност при обсъждане на проблеми и вземане на управленски решения, както и при отчитане на резултатите от образователния процес.

През

учебната

година

Педагогически

съветник

Резултати в края на учебната година

Не е

необходимо

2.3. Екологична култура и навици за здравословен начин на живот

 

 

 

 

2.3.1. Изпълнение на дейности, свързани със здравно образование и занимания в часовете на класа, посветени на превенцията на тютюнопушенето, наркоманиите и злоупотребата с алкохол, активна спортна и туристическа дейност.

През

учебната

година

Учители

Резултати в края на учебната година

Училищен

бюджет

2.3.2. Инициативи и мероприятия, имащи за цел формирането на навици за здравословен начин на

През

учебната

година

 

Резултати в края на учебната година

Училищен

бюджет

2.3.3. Обучения: по безопасност на движението; за действия при бедствия, аварии, катастрофи и пожари; поведение при кризи и екстремни ситуации.

През

учебната

година

Класни

ръководители

Резултати в края на учебната година

Училищен

бюджет

2.3.4. Изпълнение на училищни проекти за подпомагане на физическото възпитание и спорта.

През

учебната

година

Учители

Резултати в края на учебната година

Целеви

средства

2.4. Превенция на агресията и негативните прояви сред учениците

 

 

 

 

2.4.1. Разработване и изпълнение на програма за превенция на агресията и негативните прояви сред учениците.

През

учебната

година

Учители

Резултати в края на учебната година

Училищен

бюджет

2.4.2. Подобряване на уменията на работещите в училището за адекватна реакция при предотвратяване на случаи на агресия и насилие в училищна среда.

През

учебната

година

Учители

Резултати в края на учебната година

Училищен

бюджет

2.5. Подкрепа на личностното развитие на учениците

 

2.5.1. Сформиране на екипи подкрепа за личностно развитие на учениците. Осигуряване изпълнението на изготвените планове за подкрепа.

През

учебната

година

Координатор, педагогически съветник, участници в екипите

Резултати в края на учебната година

Училищен

бюджет

2.5.2. Откриване и проследяване на развитието на ученици с изявени дарби.

През

учебната

година

Учители,

педагогически

съветник

Резултати в края на учебната година

Не е

необходимо

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Училището - желано място за обучение, изява и подкрепа за личностното развитие на учениците.

3.1. Извънкласни и извънучилищни форми

3.1.1. Организиране на учениците в извънкласни и форми, стимулиращи техните интереси, таланти и творчески способности

През

учебната

година

Учители

Резултати в края на учебната година

Не е необходимо

3.1.2. Участие на ученици и ученически отбори в състезания, конкурси, олимпиади.

През

учебната

година

Учители

Резултати в края на учебната година

Училищен

бюджет

3.1.3. Участие на учениците в организацията и провеждането на училищни празници и активности.

През

учебната

година

Учители

Резултати в края на учебната година

Училищен

бюджет

3.2. Създаване и поддържане на благоприятна среда за обучение и развитие

3.2.1. Осигуряване на здравословни и безопасни условия на обучение и труд, подходящо интериорно оформление на учебните помещения.

През

учебната

година

Директор

Резултати в края на учебната година

Училищен

бюджет

 

 

 

3.2.2. Поддържане на благоприятна и толерантна атмосфера на общуване, доверие и взаимопомощ.

През

учебната

година

Учители

Резултати в края на учебната година

Не е

необходимо

3.2.3. Модернизиране на базата по проектите (предстои STEM

През

учебната

година

Директор

Изпълнение на проекта

Бюджет на проекта

3.2.3. Поддръжка на системата за постоянно видеонаблюдение и спазване на пропопускателния режим.

През

учебната

година

Директор

Брой камери

Училищен

бюджет

3.2.4. Осигуряване на ресурси за е- обучение, използване на електронни образователни ресурси.

През

учебната

година

Учители

Резултати в края на учебната година

Училищен

бюджет

 

3.2.5. Участие в НП „Осигуряване на съвременна образователна среда“.

През

учебната

година

Директор

Резултати в края на учебната година

Бюджет на НП

4. Повишаване на професионалната компетентност и квалификация на педагогическите специалисти

4.1. Квалификация на педагогическите специалисти

4.1.1. Изготвяне на портфолио и личен план за развитие, в съответствие с професионалния профил на педагогическите специалисти като съвкупност от знания, умения и отношения

постоянен

Учители

Портфолио,

планове

Училищен

бюджет

 

 

 

 

съгласно Наредба № 15 от 22.07.2019 г. за статута и професионалното развитие на учителите, директорите и другите педагогически специалисти.

 

 

 

 

4.1.2. Осигуряване на условия и възможности за подобряване на компетентностите на педагогическите специалисти за ефективно изпълнение на изискванията на изпълняваната работа и за кариерно развитие чрез квалификационна дейност.

През

учебната

година

Учители

Резултати в края на учебната година, участия в

квалификационн и форми, кредити

Училищен

бюджет

4.1.3. Мотивиране на учителите за придобиване на по-висока ПКС, като едно от основанията за по- бързо кариерно развитие.

През

учебната

година

Учители

Резултати в края на учебната година

Не е

необходимо

5. Взаимодействия с родители, институции и структури, работещи в областта на образованието и младежките политики

5.1. Взаимодействие с родителите

5.1.1.Дейност на обществения съвет и УН

През

учебната

година

Директор

 

Училищен

бюджет

5.1.2. Усъвършенстване на системата от взаимовръзки и обратна информация в релацията „училище-семейство“: укрепване на положителното отношение към училището като институция от страна на ученици и родители и проява на съпричастност към училищния живот;

установяване на система от форми

През

учебната

година

Учители

Резултати в края на учебната година

Училищен

бюджет

 

 

 

 

и средства за сътрудничество и взаимодействие с родителите: родителски и индивидуални срещи, индивидуални консултации, обучения и др.

 

 

 

 

5.1.3. Информиране на родителите и стимулиране на родителската активност за основните нормативни и училищни документи, по повод информация за резултатите от учебната дейност, консултиране по проблеми, решаване на конфликти и налагане на санкции и др.

През

учебната

година

Учители

Резултати в края на учебната година

Училищен

бюджет

5.2. Взаимодействие с институции

5.2.1. Популяризиране дейността

През

Учители

Резултати в края

Училищен

 

 

 

 

на училището на общински, областни, и национални форуми и в медийното пространство.

учебната

година

 

на учебната година

бюджет

5.2.2. Реализиране на съвместни проекти с партниращи организации (напр. читалище, исторически музей, библиотека и т.н.), с дейци на науката, културата, изкуството и спорта и др.

През

учебната

година

Учители

Резултати в края на учебната година

Не е

необходимо

5.3. Присъствие на училището в общественото пространство

5.3.1. Участие на учители и ученици в общински празници, състезания, форуми и др.

През

учебната

година

Учители

Резултати в края на учебната година

Училищен

бюджет

5.3.2. Поддържане и своевременно обновяване сайта на училището с актуална информация за нормативната база, организацията на дейността, изявите в различни направления на училищния живот и др.

През

учебната

година

Директор

Сайт на училището

Училищен

бюджет

5.3.3. Издигане авторитета на училището чрез информация в местните печатни и електронни медии.

През

учебната

година

Директор

Медийно

отразяване

Училищен

бюджет

 

 

 

  1. КВАЛИФИКАЦИОННА ДЕЙНОСТ
  1. ДЕЙНОСТ НА ПЕДАГОГИЧЕСКИЯ СЪВЕТ

Време на

Тематика

Организационни

 

 

 

 

 

провеждане

 

бележки

 

м. октомври

  1. Резултати от установяване на входно ниво и приемане на мерки за подобряване на образователните резултати.
  2. Избор на работна група за извършване на самооценка на качеството на предлаганото образование.

 

 

м. декември

Предложение за училищен и държавен план-прием.

 

 

м.януари

Тематичен ПС „Класният ръководител - фактор за успешно взаимодействие между училището и семейството“.

 

 

м. февруари

Отчет за резултатите от образователния процес и КДД през първия учебен срок и приемане на мерки между учителите с цел подобряване на образователните резултати.

 

 

м. март

Тематичен ПС на тема „Критерии, показатели и инструменти за самооценяване на качеството на предоставяното образование“.

 

 

м. април

Разглеждане на предложения за награждаване на учители и ученици.

 

 

м. май

Предложение за разкриване на занимания по интереси и определяне на спортните дейности за уч. 2023/2024 г.

 

 

м. юни

Отчет за дейността на училището през учебната година, изпълнението на приетите мерки, плановете и програмите.

 

 

м. септември

1. Приемане на:

актуализация на Стратегия за развитие на училището за периода 2020-2024 г.; правилник за дейността на училището; училищни учебни планове; форми на обучение;

годишен план за дейността на училището през уч. 2022/2023 година;

мерки за повишаване качеството на образованието;

програма за превенция на ранното напускане на училище;

програма за предоставяне на равни възможности и за приобщаване на децата и

учениците от уязвими групи.

 

 

 

 

VII. НЕОБХОДИМИ ВЗАИМОДЕЙСТВИЯ във връзка с изпълнението на годишния план и реализиране на цялостната училищна политика

Взаимодействия с институции и структури, работещи в областта на образованието и младежките политики: МОН, РУО, областна и общинска администрация, МКБПОМН, МВР, ОЗД към ДСД, ДАЗД и др.

Взаимодействия с родители.

Взаимодействия с институции и структури с обществено значение (РБ, РИМ, читалище, спортни клубове и др), сдружения и НПО и др.

РОДИТЕЛСКИ СРЕЩИ

  1. Обща родителска среща.

срок – м.септември

  1. Тематична родителска среща с консултации за текущ успех и поведение. Текущи проблеми.

срок -м.ноември, м.март

  1. Среща с родителите на VII - запознаване с правилата за прием в осми клас.

срок – м.май

  1. Среща с родителите на бъдещите първокласници

срок -м.юни

отг. - учители нач.етап

  1. Извънредни - при необходимост

При необходимост да се провеждат извънредни родителски срещи с отделни паралелки или класове.

Индивидуални срещи на родители с учители - по график за консултации, в зависимост от работното време на учителите, утвърден от ПС.